Még a csakrák előtt bővíteném az Artemis főzni tanul sorozatot eddigi legjobb (és legbonyolultabb) lecsómmal. Állítólag ezt pedig a ratatouille nevű francia padlizsános l'ecsótól nyúlta bátor fantáziám, de azért nem ugyanaz ám (ezt is később tudtam meg). Padlizsán helyett cukkinit használok hozzá, egyszerűbb és édesebb, mert bár a friss kaja a legjobb, én azért igencsak szeretem a dunsztosüvegbe zárt félkész lecsóalapot is, amiben a 30% előfőtt tv paprikán, sok paradicsomon kívül víz, só és cukor van, tehát megérjük a reggelt. Aki konyhatündérebb nálam (ez költői feltételezés volt, engem a konyha szóval ritkán emlegetnek egy napon), azoknak természetesen javasolt a hasonló magyaros, cukros, ilyen arányú lecsóalap előkészítése. Amikor felfaltam a művemet, sokáig nem akarózott elmosni a serpenyőt, annyira jó az illata.

Cukkinis lecsó

Hozzávalók 2 személyre

- 1 liter üveges magyar (édes) lecsóalap
- 1 közepes cukkini
- 1 jó nagy, friss vöröshagyma
- 2-3 gerezd fokhagyma
- egész bors
- 1 deci étolaj a sütéshez
- fűszerek - ízlés szerint: petrezselyem, oregano, bazsalikom, rómaikömény vagy tárkony
- ha friss az alap, akkor 3 tv paprika, 5 paradicsom, só, cukor is, ha nem, legalább 1 friss paradicsom

A hagymát tetszés szerinti tetraéderekre kockázzuk, de azért ne legyen saslik-méretű, inkább apróbb. Feldobjuk közepes lángon a közepesen forró olajra (teflon). Tegyünk bele 5-10 egész borsot és frissen őrölve is, valamint a fűszerek egy részét, a "pörköléstől" zamatosabb lesz. Ha már üveges a hagyma, vegyük lejjebb a lángot, és adjuk hozzá a 3-5 milliméteres karikákra szeletelt cukkinit, talán pici sót. Mehet egy kis apróra szeletelt fokhagyma is, de vigyázat, a nagy részét hagyjuk az utolsó 10 percre, hogy ne főljön ki az íze. Amikor a cukkini is áttetszővé vált (pár perc), beledobjuk az apróra vágott paradicsomot, majd a lecsóalapot, összekutyuljuk, lefedjük (én nem szoktam teljesen), és 2 percenként megmozgatva lassú tűzön rotyogtatjuk vagy 30 percig. A friss alapút még nem teszteltem 2 nm-es, megkímélt konyhámban, de szerintem mindössze annyi, hogy vékonyra szeletelt paprikát és sok-sok paradicsomot teszek a serpenyőbe, sózom, marék cukor, és tovább rotyolom. Maradék fűszerek, párolt krumpli mellé, vagy fasírthoz, grillkolbászhoz adható, én magában ettem. Ja nem, behűtött, 2008-as Frittman irsaival.

Bonapeti.

A bejegyzés trackback címe:

https://jolvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr631290769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása