Még mielőtt belefognék, elárulom, hogy még mindig tart, már vagy 70 napja, de ennyivel már életem végéig is ellennék - azok után, amin keresztülmentem. Következzen hát a krónika, tömör leírással*.

Január 18. kedd reggel és 20. csütörtök éjjel között jelentkeztek először a tünetek. Nem előzte meg sem ütés, sem zajártalom (erre hangtechnikusi mellékállásom miatt különösen figyelek). Csütörtök este fellépni mentem egy zenés, hangos helyre, megmértem a lázam, 37,1 körül járt, bevettem egy Algopyrint. Másnaptól (21. péntek, második fellépéssel) és 25. kedd között tünetmentes voltam, megnyu- godtam. Kedd reggel visszatért a nehezen meghatározható állapot.

Tünetek

  • Kezdetben a zajra érzékenyen reagáló, kellemetlen érzésem volt egész nap, minden hangra összerezzentem, mintha zuhannék, olyannak éreztem a fejem, mint amikor magas hegyekben utazom, és bedugul a fülem, de kipattintani - ásítással - nem tudom.
  • Pár nappal később egyértelműen ráhúzódott a bal fülemre.
  • A fülem mindenre „válaszolt”, egy bő másodperccel a hanghatások után.
  • Beszédhangok hatására erősen zúgott, mély frekvenciákra, mint pl. autó, villamos, gépek zaja, hűtő, WC-lehúzás, mosdókagyló stb. már szinte dübörgött, mintha egy pincéből hallgatnám a fölöttünk elhaladó metrót (további nehezen elviselhető fej- és fülfájást okozva).
  • Csendben a zúgás percek alatt sistergéssé szelidült, majd szinte elmúlt.
  • Éjszaka nem volt zavaró az alig hallható „távoli vízesés”, talán érhálózat.
  • A hallásom részben féloldali lett („furcsa az iránya”), de a hallásvizsgálat nem mutatott ki különbséget.
  • Úgy éreztem, mintha egy csomó vatta lenne tömködve a fejem bal felébe, mélyen a fülemben.
  • Úgy éreztem, nagy a nyomás belül, mintha „robbanás határán” lenne a fejem.
  • Határozott ki- és belégzésnél érzékeny volt a dobhártyám környékén, mintha útban lenne ott valami.
  • A fülnyílásnál, elöl-fönt néha tompán szúrt, lüktetett, később hátul a tövénél is megjelent a fájdalom.
  • Amikor befogtam a bal fülem, úgy éreztem, mintha nem sikerült volna, de a mély dübörgés elmúlt, utána még pár másodpercig tartott ez az állapot (féloldali hallás maradt).
  • Amikor vakartam a fejem, „nem éreztem üregesnek” bal felől.
  • Ha beszéltem, baloldalt belül erősebben hallottam a hangomat.
  • Mikor levegőt vettem, mintha a bal orrom is be lett volna dugulva, pedig nem volt, és mintha érzéketlenné vált volna (talán amiatt, hogy nem hallottam a lélegzetvételt sem).
  • Olyan hasonlat is eszembe jutott, mintha egy dárdát beleállítottak volna a fejembe egy meghatározott irányban.
  • Kialakult egy nagyon halk, csendben (is) hallható magas, "üveges" sistergés a tünetek február eleji javulását követően.

Január 29-30-i hétvégén kisebb szünetekkel égett az arcom és a szemem, kicsit a jobboldali fülem is „átvette” a tüneteket: fájt, tompábban hallottam vele. Torkom is fájt akkoriban, de az első vizsgálatkor (27. csütörtök, addig azt sem tudtam, melyik orvoshoz fordulhatnék) nem állapítottak meg gyulladásos elváltozást.

Nem szédültem, nem volt egyensúly problémám. A tünetek hol erősebben, hol gyengébben jelentkeztek. Visszatekintve nagyjából 6 naponta visszaestem, egy jelentősebb javulást követően. A fül-orrgégészeten (Terézvárosi SZTK) hetente 2x megjelentem, 3 féle szakorvost, közöttük a vezető főorvost is érintve, elvetettek mindenféle meghüléses okot a fülem tüneteivel kapcsolatban. Annyit közöltek az orromba nézve, hogy "kicsit hurutos, melegítsem otthon" (ez az információ később még hasznosnak bizonyult). Felírtak egy, az érhálózattal foglalkozó, szédülést enyhítő, fülzúgás elleni tablettát (Betangen), hogy "ne rosszabodjon". Közben keservesen sírtam minden este, "lázasan" keresve az okot, amitől ez bekövetkezett.

Január 31. hétfő délután volt a(z első) mélypont, egy kiállítóterem világítás-szabályzó trafójának búgása mellett dolgoztam végig a délutánt, elviselhetetlenül hasogatott a dörömbölés, ami visszhangzott a bal fülemben, szájról olvastam, mert magától a zúgástól nem hallottam a külvilágot (!), nem volt távolság-érzetem. Estére, egy csendesebb zenés fellépés közben érzésem szerint magasra szökött a lázam, láthatóan bedagadt az arcom, nagyon égett a szemem, ezért később Algopyrint vettem be. Az eltelt napok alatt, mivel aktívan éltem tovább a mindennapjaimat, kezdtem lelkileg is kimerülni a folyamatos hanghatástól, ami nem hagyott ellazulni, pihenni, mintha egy hangra induló gépház lenne a szomszéd lakásban. És persze az utcán, a munkahelyemen és a barátaimnál is, mivel sehol sem volt csend.

Másnapra a fülem állapota ugrásszerűen javult, a jobboldalira tevődött át az észlelések java - sokkal enyhébben. A bal fülemben csendben, befogott állapotban is egy halk, magas, üveges csengést-sistergést hallottam, néha egészen észrevehetetlenül. A vízesés-szerű zúgás megszűnt. Késődélutánra-estére visszaestem, mintha egy villamos járt volna folyamatosan közvetlen az ablak - vagyis a bal fülem - alatt. Másnaptól a dübörgés 1-2 órán belül elmúlt. Kicsit dugult volt még a bal fülem, de mindenféle zaj eltűnt belőle (ez óriási megkönyebbüléssel töltött el).

Hallásvizsgálaton

A hallásvizsgálat 1 hetes kontrollján sem találtak hibát, „tökéletes”, és vonogatták a vállukat, kifejezve azért, hogy ez mindenképpen jó hír (először sem találtak problémát, egyformán jó lett a két fülem eredménye, ezt hitetlenkedve közölte a szakember, aki kezdetben hirtelen hallásvesztésre gyanakodott, majd utána elvetette). A beszédhangom még kicsit „tolódott” balfelé, és furcsa zörejekkel, recsegésekkel társult belülről, a fülem feszülés-szerűen fájt. Megindult az izzadás, amire 3 hete vártam. Ezidő alatt ugyanis majdnem minden este hőemelkedés várt, ami kimerített.

Ideggyógyászati, ortopédiai (röntgen) és rheumatológiai elváltozást nem találtak (ide utaltak be a fül-orr gégészetről a hallásvizsgálat mellett: ez mind kokzhat tinnitust), az orvos gyógyuló fertőzésre gyanakodott, mivel már az eredeti tünetek nélkül mentem hozzá. Sajnos később nem sikerült izzadnom, Kalmopyrinnel próbáltam noszogatni.

Az elzáródás február 5. szombatra súlyosbodott, a legkisebb zaj is túlérzékenységi reakciót váltott ki (pl. kézmosás, halk beszédhang, cipőkopogás). A mély hangok már fájtak, a magasakat alig jól hallottam (pl sz betű). A fejem bal fele „átváltozott” egy forró, lüktető, homokkal teli zsákká. Amikor befogtam a bal fülem, nem hallottam az ilyenkor megszokott „kagylóhéj-áramlást”, csak a jobb fülemben. Egyáltalán semmit sem hallottam olyankor. Vasárnap reggelre az tömött érzés tovább fokozódott, mintha levágták volna a baloldalamat. Az arcom, fejem, ruhám simításakor semmit sem hallottam, mintha nem az enyém lenne. Ijedtemben még ügyeletre is elmentem eggyel több, talán a valódi diagnózis reményében, ott azzal nyugtattak meg, nem súlyosak a tünetek, csak akkor menjek vissza, ha nagyon fáj. Ő is vírusos fertőzésre gyanakodott (az ügyeletes, aki nem szakorvos), pihenést javasolt. Ezek után egész nap egy lehetséges, súlyos megfázás dátumán töprengtem...

Estére a hőemelkedéssel együtt egyfajta második mélypontot éltem át, folyamatos ásítási ingereim voltak a kidugítás reményében. Sóval töltött zoknival melengettem, sok réteg ruhával próbáltam izzadni. A tompa fájdalom átfordult erős feszítő érzésbe, és néha viszketett (gyógyult?). Közben a telefonbeszélgetéseket szándékoltan a bal fülemmel intéztem, tisztán hallottam, a leghalkabbra állítva is. Amikor hirtelen csend lett, bal fülemben a zuhatag mindig visszatért pár másodpercre, egyébként csöndben semmi zúgás nem lépett fel. Estére meg is világosodtam: beugrott a szituáció, amikor megfázhattam ennyire.

Gyógyulásban hinni

Másnap reggel, február 7-én újabb ugrásszerű javulás következett be: a bal fülemre tökéletesen hallottam, minden tömődés eltűnt, visszatértek a magas frekvenciák, olyannyira, hogy egészen enyhén érzékelhetővé váltak a korábban felsorolt tünetek a jobb fülemre, mellyel így picit még rosszabbul is hallottam. Később úgy jellemeztem, hogy a - bal fülemmel - még a növényeim növekedését is hallottam. Tehát nem károsodott a hallásom... sírtam örömömben. Láttam már a végét.

A halk, magas, üveges sistergés visszatért, mintha egy vízcsapot nagyon vékonyan folyatnának - így sistereg a cső. Lehet, hogy csak szokatlan volt a teljes frekvencia újbóli tapasztalása. A saját hangom belül való hallása, és a lélegzetem csak bal oldali visszahallása órákig szünetelt, majd visszajöttek a tünetek, de már sokkal erőtlenebbül. Visszatekintve általában ébredéskor reggel, és délutánra-estére rosszabbodott a helyzet.

Konklúzió és vélemény

Január 15-én (3 nappal a kezdetek előtt), szombat késő délután a Duna parton fotóztam a jeges szélben, kivételesen sapka nélkül, melyet felelőtlenül aznap otthon felejtettem. Északi szél fújt, sőt, tombolt, én a budai oldalon szemléltem Pestet, tehát a bal fülem volt kitéve mindennek. Ez a hanyag lépés csak bő 2 héttel lebetegedésem megjelenése után villant be, addig (az orvosoknak köszönhetően) el nem tudtam képzelni, mi lehet a bajom. Bepötyögtem a guggolba a fül+hurut kifejezéseket, első helyen ajánlotta a következőt: fülkürt hurut.

Ez a legvalószínűbb diagnózis - ezek szerint egy konkrét, leírt betegség -, amit szakember azóta sem állított fel. Végigolvasva a netes írást többször volt aha-élményem, ugyanis rámillett az összes, együttes megjelenését tekintve egyedinek mondható tünet, főképpen: fülzúgás, enyhe fájdalom, hordó érzet. De az orvosok még csak nem is céloztak rá, végig azzal riogattak, hogy zajártalom, és hogy "kaptam egy figyelmeztetést az élettől", meg "remélik, elmúlik". A betegséget leíró oldalon az is szerepel, hogy igen lassú a gyógyulás (stimmel), és kezeletlenül akut középfülgyulladás alakulhat ki szövődményként, ami valódi, tartós hallásromlással járhat, főleg ennyi idősen.

Szégyellje magát, aki több évtizedes, a területen végzett tapasztalattal nem volt képes a fenti, részletes beszámolómból kihámozni egy ilyen nyomasztó tünetekkel járól, de mégis egyszerű betegséget, és nem nyugtattak meg, hogy így és úgy kezeljem, akkor x hét múlva meggyógyulok. Ehelyett rácuppantak a zajártalomra, "felejtsem el a fülhallgatót meg a diszkókat (!)". Így nem hangzott el az sem, hogy óvakodjak a hidegtől, természetesen vittem korcsolyázni a családot, miközben sikítva próbált gyógyulni a fülem. A kiváltó ok vírus, és természetesen az extrém hideg huzat, tehát szerencsére nem maradt el gyógyszer adagolása, mert arra többnyire amúgy sincs. De legalább kiírtak volna pihenőre, nem kétlábon hordom ki, megduplázva a gyógyulási időt, szenvedve a munkámmal, naponta megküzdve a hideggel. Én elhiszem, hogy a fülzúgás eredetét nagyon nehéz megtalálni, és többnyire nem is sikerül, de itt voltak más, szerintem árulkodó jelek.

A link nyomán február elején elkezdtem a gyógyításomat - előszöris megnyugodtam... Egész estéket "végigzokniztam": sóval töltött zokni a fűtőtesten, majd az arcomra, fülemre szorítva, hason aludtam, napközben lehajtott fejjel ültem, orrcseppet haszáltam (pedig mert nem szoktam, egy énekes kollégámnak felmarta az orrnyálkahártyáját annyira, hogy ki kellett égetni a védekezésül ránőtt "hegeket"). Keményen savtalanítottam 1 hónapig (kovásztalan tönkölykenyér, néhányféle zöldség-gyümölcs, nulla tejtermék-tea-édesség), hogy ne legyen a a hurutképző nyákosodásnak utánpótlása, és vettem egy szőrös fülvédőt - egyféle, rikító színben volt, így emlékezni fogok mindig.

Még dübörög enyhén esténként, de ez már akkor sem zavarna, ha életem végéig így maradna. Megszoktam, lehet így is mondani. És hullámokban folyik le a torkomon a nyák, igen, 70 nappal később is, sőt, főleg most, de ez már ismerős, egésznek érzem magam. Hála neked, INTERNET. És minő fintor: éppen 2 bejegyzéssel korábban írtam le a megfázásos betegségek megelőzésének tuti gyűjteményét, ami a Duna-parton eszembe is jutott, amikor már tenyérrel védtem a fülemet...

* Tinnitus: fülzúgás

A bejegyzés trackback címe:

https://jolvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr172778332

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kutas József - A FEHÉR TEA CSÖNDJE 2011.03.31. 09:36:03

A farsang negyedikes kislányom általános iskolájában is nagyszabású esemény volt – ezt, úgy látszik, nem kezdi ki az idő, a kormányzati politika, még a gazdasági válság sem. Hogy miért szeretnek a gyerekek jelmezbe bújni és valami másnak mutatkoz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anika82 2012.03.06. 10:34:17

Szia Karnamantra,

Fülkürt hurut után kutatva találtam rá a blogodra, miközben végig olvastam teljesen magamra ismertem a tüneteid alapján. Történetem január végén kezdődött és még mindig tart...:( Annyi talán a különbség, hogy nekem a zajokra rezonálás szerencsére pár nap alatt megszűnt utána viszont maradt az állandó sistergés, fül pattogás, bedugulás, kidugulás, nyomás szerű fájdalom, viszketés,rágás közben mintha valami mozogna a fülemben, tompa lüktetés... Én egy orvosnál voltam, aki nem túl alapos vizsgálat után, de a tüneteimből egyértelműen a fülkürt hurut dignózist adta és lokális meleget javasolt... Már úgy érzem mindent megpróbáltam (meleg só, orr spray (pedig soha nem szoktam használni), bioptron, infralámpa, fülgyertya, de állapotom továbbra is stagnál nem szakad fel a váladék... Kérlek nyugtass meg, hogy elmúlik illetve neked mi szakította fel a hurutot és egyáltalán hol kellene, hogy kijöjjön a fülemen az orromon vagy a torkomban gyűlik össze.... Előre is nagyon köszi, ha tudsz valami megnyugtató tanácsot adni...

Karnamantra 2012.03.15. 23:48:07

@Anika82: Szia!
Az a megnyugtató válaszom, hogy el fog múlni! Január vége, Az alig 1 hónap, fél év múlva már sokkal jobb lesz... Ez nem hangzik jól, de egy nem igazán komoly, ám annál kellemetlenebb - nagyon, nagyon kellemetlen - betegségről van szó.

A fülgyertyát elhagyhatod, csak kiszárítja, és viszketni fog. A meleg só+zokni fontos minden este, végig az arcodon, ahol ez a kürt elhelyezkedik a képen.

Nehéz, de próbálj lúgosítani! A savas ételek nyákosítanak, ami nem segít az ürítésben. elég pár nap, de akkor semmi édes, semmi tejtermék, alkohol, és gyümölcs se nagyon, ezidő alatt ne is sportolj.

Az ellenkező oldaladon aludj, mert befelé ürül. Mérj lázat, ha van hőemelkedésed, szedj rá Kalmopyrint. Ha eszembe jut még valami, kommentelek. Bármit csinálhatsz, ami segít egy hurutos megfázás gyógyulásában. Májusban visszaestem, és kaptam egy nagyon jó doktornőtől orrcseppet (azt hiszem, ő állította össze, sajnos nem emlékszem...), ezt kellett lefekvés előtt becseppenteni, azonnal a beteg fül felé fordítani a fejet, így belefolyt.

Azt kell mondjam, nekem mind máig visszatér pár napra, nagyon enyhén, amikor megfázom, vagy túl sokat iszom (alkoholt). Ma már csak egy emlék, azt sem állítom, hogy rossz, mert sikerült legyőzni. Kitartás! :)

Karnamantra 2012.03.16. 23:47:20

@Anika82: Az még eszembe jutott, hogy a májusi dokinő egy dudához hasonló gumipumpával az orromon keresztül fújt bele a járatokba, miközben bizonyos mássalhangzókat kellett kiejtenem. ezt párszor megismételte 2-3 héten keresztül. Amit még megtehetsz, hgy inhalálsz minden este, az is melegít, csökkenti a gyulladást, én kamillával szoktam.

Anika82 2012.03.19. 10:01:36

SZia,

Köszi szépen, közben most voltam egy másik dokinál, aki szerint nincs fülkürthurutom, mert csinált valami nyomás vizsgálatot, az meg jó lett és annak ki kellett volna mutatnia állítólag. Szerinte hallójárat gyulladásom van, amire most fülcseppet kell használnom.... Nem nagyon érzek javulást sajnos... Kicsit szkeptikus vagyok, mert fura, hogy minden fülgyulladásnak ugyanazok a tünetei... meg azt sem értem, hogy akkor mitől érzem, hogy mozogna valami a fülemben, az állítólag a középfültől szokott lenni, de szerinte ott minden rendben csak a hallójáratnál nem... Ja, és nekem állítólag mindkét fülemben van ez a gyulladás (mondjuk ez lehet, mert mindkettő pattogg, zúgni, sípolni csak az egyik). Fél év??? Akkor még van időm gyógyulni...:)

Karnamantra 2012.03.24. 11:31:12

@Anika82: Nyomásmérés? Na szép, nekem nem csináltak ilyet...
Nálam azt nem tudták még megmagyarázni, hogy miért "nem hallok rendesen", amikor a hallásvizsgálaton mindegyik fülem normális tartományban működött. Amikor elkezdődött a betegségem, meg sem tudtam fogalmazni az érzéseimet, mintha nem én lennék, valami mást testbe szorultam volna. Mintha egy vízesés költözött volna a fejembe. Valami ideget nyomhatott el? De mi? Vagy közvetlen kapcsolatot alakított ki a folyadék az érhálózattal? Az orvosok nem mondtak rá semmit.
Egyébként a fülkürthurut kisgyerekeknél szokásos, lehet, hogy felnőtteknél mások a megszokott tünetek.
Azon gondolkodtál már, milyen szituációban és mikor fázhattál meg - amennyiben megfáztál?
Egyébként gyors és nyugodt gyógyulást kívánok! :)

Anika82 2012.03.26. 09:55:20

Igen, rádugtak valami gépre, ami méri a fül és a légnyomás közti különbséget. Amúgy nem nagyon használ a fülcsepp, most egy más fajtát kaptam, de ez az utolsó, amit hajlandó vagyok beletenni a fülembe, mert komolyan rosszabb tőle...
Egyébként neked tuti, hogy fülkürthurutod volt? Csak mert most mondta nekem a doki, hogy az összes fül gyulladásnak ugyanazok a tünetei (barátnőm most középfültől szenved és ugyanazokat érzi, mint én szóval ez igaz lehet)
Amúgy fogalmam sincs mitől jött elő ez az egész a doki szerint víztől szokott lenni, de a csapvizen kívűl más víz nem érte a fülemet télen... szóval fogalmam sincs, de nagyon gáz főleg, hogy mindkettőben van....

Karnamantra 2012.04.11. 12:34:01

@Anika82: szia!
Egyik doki sem mondta 100% biztosra, de Kb 3-4 mondta azt, hogy _nagyon valószínű_ - persze könnyen mondhatták, akkor már magamtól gyógyulófélben voltam..

Ami jellegztes tünet, hogy zúgott a fülem, ami jellegzetes tünet-hiány: hogy nem fájt egyáltalán, és nem szédültem, tehát az a része a fülemnek érintetlen maradt.

Újabb javaslatom (én is ezt tettem), hogy menj el minél többféle dokihoz, magánhoz, ide-oda ajánltasd be magad, több szem többet lát!

Anika82 2012.04.11. 16:45:22

@Karnamantra: Azóta már megjártam az ügyeletet is, mert rosszabbodott a dolog, de közölte az ügyeletes, hogy fül-orr-gégészetileg szinte negatív vagyok (a szinte nem tudom mit jelentett nála) és hogy tinnitusom van (köszi ezt orvosi diploma nélkül is meg tudtam állapítani). De ez is mondta a fülkürt hurutot a tüneteimre, ráadásul nekem pattog is nyeléskor, ami ennek szintén tipikus tünete. Most már három fülészen vagyok túl, holnap megyek hallás vizsgálatra ismerőshöz, remélhetőleg ő tud valami okosat mondani, a tüneteim alapján ő is erre a fülkürtre gyanakszik, de fura, hogy a nyomás mérés nem mutatott különbséget...
Na, mindegy remélhetőleg holnap már többet tudok, nagyon köszi, hogy válaszolgatsz nekem, tartja bennem a lelket, mert már eléggé el vagyok keseredve mindenféle betegséget beképzelek már magamnak...

Karnamantra 2012.04.30. 14:43:26

@Anika82: Nagyon szorítok, hogy meggyógyulj! Remélem, most már sikerült egy hozzáértő orvost találnod...

mr. Blonde 2014.07.22. 18:13:53

Szia!

Nekem 5 hete kezdődött, kórházban is voltam, kaptam szteroidot meg keringésjavítót...
Cseng a fülem, néha úgy érzem mindkettő, néha mintha a fejem csengene. A füleim pattognak, mintha nem tudnának kidugulni és az orromat is száraznak tartom, a fejem is szokott fájni és sokszor hőérzet van a fejemben... Amikor mozgatom a nyakamat, akkor erősödik a csengés. Eddig nem találtak semmit... vagyis volt egy halláscsökkenésem ami javult, de igazából szerintem csak kidugult a fülem valamennyire...

Ti jól vagytok már? Valami ötletetek van esetleg, hogy hova lehetne menni, vagy mit lehetne csinálni a leírtakon kívül?

Karnamantra 2014.08.06. 12:33:27

@mr. Blonde: Szia!

Én jól vagyok, köszönöm. Egy kis megfázástól bármikor előjön, de nagyon visszafogottan, alig veszem észre, és csak pár napra. Az a fontos, hogy kezeljék! Kisgyerekeknél a legkomolyabb lúgosítási diétát ajánlják pár napig, 1 hétig, ez segíthet. Mivel én meg voltam mellette fázva, ezért a hurut gyógyítása evidens volt: melegen lenni, sóval való melegítés, pihenni, kamillatea, kényelmes pózban való alvás (hogy tudjon ürülni) stb.

Fél év után múlt el végleg, az 5 hét és a részleges halláscsökkenés nálam is így volt, bő egy hónapig zúgott rendületlenül. Bezsélj megbízható fül-orrgégésszel, segíteni fog.

mr. Blonde 2014.08.06. 13:44:18

Szia!

Köszi! Viszont nekem semmi váladék nincs sem az orromban sem a fülemben. Ha kifújom az orrom akkor sem jön semmi... és nem is vagyok megfázva... csak pattog meg dugul a fülem...
Vagy neked a megfázás miatt volt a váladék?

Karnamantra 2014.08.06. 15:38:33

Nekem sem volt, csak amikor az orvos mélyen belenézett az orromba (január közepe volt), akkor mondta, hogy hurutos. Nem fújtam az orrom amúgy. Mindenképp menj el dokihoz, lehet, hogy ki fogja "fujatni" a füled, ez picit kellemetlen, de hasznos. Én a harmadik dokival tudtam csak rendesen beszélni, ő nagyon kedves volt, mindent elmondott és segített. Ne add fel, keresd fel az összes elérhető sztk-s für-orr gégészt, vagy ismerőseidtől kérdezz jó magánrendelést...
Én amúgy pici gyerekkorom óra érzékeny vagyok erre a fülemre, néha csak úgy bedugul, nem víztől, hanem valami mástól, akkor olyan 1 hétig, aztán minden a régi. Olyasmi, mintha repülőn ülnék, vagy nagyon magasan autóznánk.

inf3rno 2015.02.11. 22:23:57

Nekem a fülorrgégészem már felírt rá érösszehúzó orrspray-t, azt 5 napig toltam, aztán meg szteroidos orrspray-t, azzal meg most vagyok a második héten. Próbálkoztam még gombaölős étrenddel meg narancs illóolajos fülcseppel, mert amikor a penészt próbáltam letakarítani az ablakom szigeteléséről, akkor kezdett el csengeni a jobb fülem. A bal az néha rákezd pár másodpercre, de általában abbahagyja. Ez van 2015 jan 10 óta, szóval most már 30 napja folyamatosan zenét hallgatok, hogy ne kelljen foglalkoznom vele. Nekem nem érzékeny hanghatásra, csak folyamatosan sípol. Néha kicsit alábbhagy, de főleg amikor fekszem, akkor erősödik. Hát nem tudom, lassan kezdem feladni a reményt, hogy valaha is helyrejön. Összeszedtem még mellé egy torokgyulladást, ami szintén fura, száraz, vörös, kaparó, és nem igazán reagál semmi házi praktikára. Hát kb így állok most. :S

Annyi előnye van a dolognak, hogy rájöttem, hogy az a pár négyzetcenti penész volt a felelős az allergiámért, a látásom romlásáért és az ízületi gyulladásomért, mert miután eltüntettem, ezek az évek óta fennálló problémák pár nap alatt maguktól elmúltak. Kicseréltem őket fülzúgásra, szintet léptem, hogy rohadna meg... :D

Éva Ludányi 2015.03.30. 18:59:53

Sziasztok. Van még itt valaki?
Jó volt leolvasni ezt a történetet.
Én január utolsó hetében kezdtem a kálváriámat. ...most meg ugyebár már március 30- a van......
Fülkürthurut....tinnitus....már profes ször vagyok a témában, de komoly segítséget nem kapok.....de végre rákerült a papíromra a bűvös tinnitus szó.
pár nap múlva megyek hallásvizsgálatra.....
Társult az egészhez egy jó kis szorongás, pánikbetegség. ...xanax....
Ja és persze volt 4 hete egy szájsebészeti beavatkozásom, kilukadt az arcüregem. ......1 hónap orrfújásos tilalom........
Már nagyon kivagyok.........
Jó volt leolvasni a sztoridat. Kicsit lelket öntött belém......
Csak a gyerek ne lenne olyan hangos állandóan........mint most is.......
Írjátok nekem légyszi........
Köszönöm. Évi

Karnamantra 2015.05.25. 16:02:37

@Éva Ludányi: Szia, ne haragudj, ritkán nézek fel a blogomra, kicsit megváltozott az én életem is... a lényeg, hogy nincs két egyforma betegség, a tünetek csak hasonlítanak. Addig-addig járj orvoshoz, amíg nem segít! Nekem már csak néha jön vissza, amikor nagyon fáradt vagyok, és csak picit. Az a pár hét iszonyú volt, barátokat veszítettem el miatta, de megoldódott. Mint a filmekben, egy véletlen folytán. Ne add fel! Remélem, sikerül, kérlek, írd meg az eredményt.
Jobbulást kívánok tiszta szívből!
Karna

Éva Ludányi 2015.05.27. 06:10:57

Szia. Lényegesen jobban vagyok. Bár járkálok még a fülészetre politzer kezelésre...Az a bizonyos pumpás átfújások. ..
Újabb fejlemény az ügyben, hogy mint megtudtam , összefüggésben lehet ez a fülprobléma a refluxxal is. És mivel gyomorproblémáim is akadtak menet közben, most gyomortükrözésre és hasi uh. ra várok. De közben kaptam rá gyógyszert, és ahogy a gyomorpanaszaim enyhülnek úgy veszem észre a fülem is javulhat. Menet közben volt már mindenféle vizsgálat, de mind negatív. Szóval lassan javulgatok, és sokszor eszembe jutsz. Még a fél év amit írtál a gyógyulásodra. Én most 4 hónapnál járok. De rendbe fogok jönni.

Karnamantra 2015.06.16. 21:32:36

@Éva Ludányi: Szia, nagyon örülök! Minden kis javulás sikerélmény lesz. Köszönöm, hogy megírtad az állapotod. További gyógyulás kívánok!

fesova 2015.06.24. 18:07:26

Kedves Karnamantra!
Elolvastam történeted, nagyon reményt keltő. Én még csak másfél hete vagyok benne: Csak a jobb fülem, állandó dübörgés zúgás és ami rosszabb, bizonyos hangokra valami a fülemben bennt (vagy legalábbis így hallom) rezonál, változó hangközökkel.
Szerencsére csak egy bizonyos frekvenciatartományban, de a női és gyermeki beszédhang bele esik, így ha beszélnek hozzám nyöszörög a fülem, az eredeti hangtól változó távolságban. Ez elég idegesítő.
Egy másik érdekes dolog amit tapasztaltam, hogy a hangvilla A-hangját (440Hz) a rossz fülem egy fél hanggal lejjebb hallja. Szerencsére amikor zenét hallgatok nem lesz az egész hamis emiatt, valahogy kiegygenlítődik.
A fül-orr-gégész nagyon flegmán kezelt, kb 5 percet foglalkozott velem, amióta az orrcseppet használom, és szedem a tablettát (Betaserc) inkább csak rosszabb lett.
Neked nem voltak hasonló furcsa rezonánsok, jelenségek?

Karnamantra 2015.08.13. 15:10:50

@fesova: Kedves fesova!
Bocs a kései válaszért, nem vagyok nagy netes...
Nekem sokféle, különös rezonáns volt, de a reményt akkor kezdtem el érezni, amikor kiderült, hogy bizonyos rövid időkre (ahogy írtam is, pl reggel ébredéskor) teljesen megszűnt a tünet.
A fül-orr gégészek egy része velem is nagyon flegma volt, azzal pattintott le az első percben, hogy a tinnitusnak 1000 oka lehet, és meg fogom tudni szokni. Mára tünetmentes vagyok...
Elolvastam a Betasec leírását, ha nem szédülsz, NEM neked való. Akkor te is hurutos vagy, mint én voltam.
Most hogy áll a zúgás?

Lemilla 2016.01.10. 20:26:25

Kedves Karnamantra!
Elkeseredettsègemben mindenfèle dolgot elolvastam, kutattam kerestem a neten. Így talàltam rá a blogodra, ahol teljesen magamra ismertem. Ugyanígy èreztem magam. Fülzúgás- búgás, dübörgès, mèly hangok zavartak, szèdültem, fájt a fültövem. A háziorvos bakteriális fülgyulladást állapîtott meg; antibiotikumot, orrsprayt írt. A tünetek átmenetileg javultak, majd visszaestem, minden kezdődött előről...A fülzúgásba majd beleőrültem.
Az első fül-orr gègèsz teljesen elrèmisztett, otosclerosist mondott a tüneteimre, s azt közölte, hogy ez mèg rosszabb lesz, szokjak hozzá. Teljesen elkeseredtem. A háziorvost felkeresve a második antibiotikumot is elszedtem.Keringèsjavítót is kaptam, állandóan sóztam. Mèg mindig semmi. Másik füldoki, hallásvizsgálat- tuba- fülkürt hurut. Orspray, antihisztamid , melegîtès, sózás, keringèsjavító szedèse mèg javasolt. Nagyon lassan szűnik a panaszom. A fülzúgás mèg mindig gyötör.. Mikor lesz javulás? Türelnetlenül várom. Neked mikor javult-szűnt meg? Köszi!
Üdv: Lemi

Bobájka 2017.04.15. 20:23:00

Sziasztok!

Van még itt valaki?nagyon hasonló gonddal kuzdok, persze panikolok, hogy nem mulik el. Pattogas, recseges, nyomas erzes, fulcsenges, de ket doki vizsgalgatta a fulem, es semmit se lattak. (laz, ful elvalozas elvileg nincs, pici hallascsokkenes van) Estere mindig rosszabb...probalom pattogtatni de visszadugul...meg lehet ebbol gyogyulni?Kerlek mondjatok hogy elmulik...:(

Gabor4554 2018.05.01. 20:33:45

Amikor sípolást hallottál milyen frekvencia volt és ugyanabban a frekvenciatartományban volt e hallásromlás? Mi jelenleg az állapotod?

Karnamantra 2018.07.20. 09:30:04

@Lemilla: @Bobájka: @Gabor4554: Sziasztok!

Rég voltam itt, elsodort az élet. A tinnitusom azóta tavaly júniusban előjött valamitől (légkondira gyanakszom... mert idén is előjött ugyanakkor, amikor bekapcsoltuk), már kb 2 hete tartott, szenvedtem, de egy trombitakoncerten kipattant, és utána 1 évig semmi. Érdekes tapasztalat volt, mert egy picike teremben trombitált egy művész irtózatosan hangosan, a fülem már olyan erővel "disszonált", recsegett a hangra, mint még soha, szinte fájt. Amikor kipattant, megszűnt a dugulás, zúgás, feszítés, minden.

A következőket tudom Nektek javasolni: minden érdekes tünetet részletesen mondjatok el az orvosnak, valamint, hogy sorstársaknak is hasonló tüneteik vannak. A másik: számomra úgy tűnik, hogy kifejezetten a (hideg) huzat, illetve a légkondi a bűnös. Természetesen a 2011-es, januáris jeges szélvihat után...

Tartsatok ki, ez nem egy súlyos betegség, nem is gyógyíthatatlan, csak írtó kellemetlen. Türelem kell hozzá. Tudnotok, hogy nem tartós.

u.i.: Idén júniusban pár napig zúgott csak, valahogy "kialudtam", melegen tartottam magam, és gyömbérteát ittam. Most tünetmentes vagyok.

Szép nyarat kívánok :)
süti beállítások módosítása